dimecres, 5 de juny del 2024

DEL "SOMNI D'AMOR", AL MALSON



Ja fa dies que es vé parlant del det que, a Ses Illes, es fa difícil trobar, ni que sigui de lloguer, un pis per viure, doncs sembla que allà els preus han pujat, materialment, "pels núvols".

Anys enrere, hom feia una intensíssima publicitat de Ses Illes que, sobre tot, va tyenir en la música, un mitjà infalible per publicitar-les. En aquest sentit, van ser molts els cantants i bandes que van dedicar alguna cançó a fer, d'alguna manera, la publicitat, principalment, de l'illa de Mallorca, sobre tot, durant les dècades de 1950 i 1960.

Més tard, sobre tot durant les dècades de 1970 i 1980, l¡'illa de la que més publicitat es va fer era la d'Eivissa, principalment degut al moviment; "hippy".

Actualment, com hem anat veient darrerament,  fins i tot es demana la reducció d'un turisme que, si bé aporta beneficis econòmics, també és vist com una mena d'"invasió", per part dels habitants autòctons de les Balears.

El turisme, sobre tot, el familiar, tampoc és tan dolent com alguns el pinten doncs també aporta, a més de beneficis econòmics, d'altres beneficis. Però el més dolent del cas és que s'hagin convertit vivendes que sempre havien estat això; vivendes, en uns pisos turístics que han acabat fent fora la gent que hi vivia normalment.










FOTO: Palma, vista des del port. Font: CCMA-3CAT.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada