El 23 de Maig passat, Viena era la seu d'una nova edició del Concurs d'Eurovisió, concretament la número seixanta, una trobada europea del món de la cançó que cada primavera es vé celebrant, des que l'any 1956, comencés a fer-se,a la ciutat suïssa de Lugano.
Des d'aquell primer concurs, ha plogut mnolt. I n'hem vist de totes, incloent-hi un quàdruple empat, que va ser una de ñles primeres causes de canvis en la normativa que, en aquell cas, van afectar les votacions.
Però Eurovisió ha tingut diversos punts d'inflexió al llarg d'aquestes seixanta edicions entre les que cal destacar el fet que el concurs s'ha anat deixant diversos aspctes pel camí, com l'orquestra, conduïda pel director que cada pais aportava. O el fet que, qui vulgui, actualment pot cantar en anglès, prescindint de la llengua del pais al que representa, un fet que, fa pocs dies, era motiu de discussió en un progreama de ràdio en linia.
En el decurs del mateix programa també va sortir a debat si la cançó guanyadora; "Heroes", que va defensar el suec; Möns Zelmerlöw, era un plagi d'una altra peça del D.J.; David Guetta.
Però allà també es va parlar d'Edurne, qui ha estrenat versió anglesa del seu; "Amanecer". D'ella deien quie. si bé va defensar bé la cançó, aquesta era, segons ells, "indefensable", dgut a que, entre altres aspectes, no és "engaixadissa".
Totes les cançons que es presenten a Eurovisió són "defensables". Totes són allà per mèrits. I, si bé és veritat que només vam poder escoltar quatre o cinc cançons en la llengua original, entre elles l'espanyola, no és la primera vegada que ha guanyat una cançó que no sigui "enganxadissa", sobre tot quan han guanyat balades. O, com va passar fa uns quants anys, que el concurs va ser guanyat per una cançó del gènere; heavy metal.
Enganxadissa o no, el cert ´és que només una s'endúu cada any la palma.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada