En temps passats estava de moda a la ràdio i sembla que, fins i tot torna a ser freqüent en alguns programes de televisió, fer anuncis en directe uns anuncis que, per ràdio, senzillament ens canten les excel·lències del producte o servei que anunciem de viva veu durant el programa. I, a la televisió, mostrant a la pantalla el producte mentre se'n canten les excel·lències.
Anys enrere, la publicitat "directa", només la veiem a les tanques publicitràries i, de manera més freqüent, a ls rondes ciclistes, on cada equip dúu el nom del seu patrocinador. També a les curses de Fòrmula 1 i motos es llueix puiblicitat a les màquines que competeixen a la pista.
La publicitat ha saltat als terrenys de joc , i els esportistes que competeixen s'han tornat, en certa manera, en esportistes-anunci, generalment de la firma que patrocina l'equip, un costúm adoptat pels clubs de bàsquet i handbol, encara que ekl futbol sembla no poder escapar-se del fenòmen.
Però darrerament també han estat els terrenys de joc i espais polivalents els que han adoptat publicitat.
Així, el camp de futbol que l'Espanyol ha estrenat fa pocs anys a Cornellà i que es deia; "Cornellà-El Prat", ja ha deixata quest nom enrere, per ser "Power8 Stadium". O el del Mallorca, abans; "LLuis Sitjar" o "Son Moix", ara també llueix publicitat.
D'altres en canvi, com el Camp Nou, el Santiago Bernabéu, el Vicente Calderón, San Mamés, Anoeta, Riazor, Mestalla, Sánchez Pizjuan, El Sardinero o Benito Villamarín, encara conserven els seus noms originals.
Però no només els camps de futbol, si no també espais polivalents emblemàtics han adoptat publicitat. Tal és el cas del madrileny; Palacio der los Deportes", que actualment es diu; Barclaycard Center".
I és que l'afany de trobar finançament com sigui porta clubs esportius o centres polivalents a modificar el seu nom per sempre, amb mires a aconseguir més diners.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada