dijous, 28 de novembre del 2013

LES NOVES TECNOLOGIES, ENS LA JUGUEN

 Ja fa un temps que estem immersos en la que s'anomena "era digital". No és estrany que totes les feines administratives ja es duguin a terme de forma informatitzada i, fins i tot, moltes empreses de serveis, com les de la llum, telèfon, aigua o gas, ja ens envïin les anomenades "factures sense paper" o "e-factures" que, normalment, arriben a través de la mateixa pàgina web, tot accedint a l'apartat d'atenció al client amb una senzilla clau d'accés que, en moltes ocasions, és el nostre número de DNI i una combinació de números i lletres.

  Però aquesta "era digital", com tot, té alguns problemes. I és que, com em deia fa un temps una persona que treballava en una entitat bancària, actualment molts dels qui treballen a la banca no saben fer res sense l'ajut inestimable de l'ordinador i el, programari que es posa a la seva disposició. A més, i en alguns casos, s'ha donat el fet que tecnologies que només haurien d'ajudar-nos, han comportat acomiadaments de treballadors.

  Aquest "estalvi" en personal va poder ser comprovat no fa gaires dies per un amic que no disposa d'Internet i, en conseqüència, va haver de fer un tràmit burocràtic per telèfon en una institució de caire oficial.

  En trucar al telèfon d'aquesta Institució, un enregistrament li anava donant instruccions fins que, al final, va topar amb una màquina que li demanava automàticament les dades. Primer va demanar-li el DNI. Ell va dir-lo, número a número, com li ho havia explicat la locució. I, en acabar, la resposta va ser: "No lo entiendo, repítalo otra vez", amb l'explicació consegüent de nou.

  Un segón intent i, tot seguir, la màquina li demana altres dades. El resultat, el mateix. Ell, cridant els números un per un, com si cantés a la sala del bingo. I, la tossuda màquina, sense entendre-hi un borrall.

  Segons m'explicava aquest amic, va estar-se uns 10 ò 12 minuts barallant-se amb una màquina que, per imperfecte, resulta, fins i tot, un endarreriment.

  I és que, en ocasions, algunes empreses i/o institucions volen estalviar-se alguna nòmina en detriment de la comoditat dels usuaris.

  I és que, com es pot comprovar en aquest cas, no hi ha res com el fet de ser atesos oer una persona que, al menys, és amable, i ens entendrà millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada