Allà per ña segona meitat de la dècada dels 80, del passat segle XX, una ja desapareguda entitat bancària de les comarques gironines es va avançar en el temps de tal manera que, al menys en algunes de les seves oficines, els caixers automàtics donaven instruccions de veu per a usuaris amb problemes visuals.
De fet, tot sembla que va ser una prova, doncs el sistema no va gurar gaire temps.
Fa uns dies es feia públic que les entitats bancàries hauran d'adaptar els seus caixers a noves exigències, per tal de fer-los més accessibles. Així, al fet que ja incorporen tipus més grans de lletra en pantalla, i l'aplicatiu que utilitzen ja eastà en diverses llengües, també hauran d'incorporar-hi senyal sonor, suposem que, en forma d'instruccions, per ajudar a persones amb deficiència visual.
De fet, molts caixers actuals ja incorporen un petit sistema d'ajuda per aquestes persones amb deficiència visual, consistent en que el teclat està en "vista" i en Braille, de manera que una persona amb deficiències visuals, ja pugui accedir-hi.
I és que, encara que actualment estan molt escassos, és bo que els caixers automàtics de les entitats bancàri4es, i els punts on es pot obtenit diners del nostre compte, tot i ser externs als bancs, tinguin tots els mitjans d'accessibilitat possibles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada