Anys enrere era gairebé tot un ritual anar al cinema a veure les darreres estrenes que, si en un principi, arribaven amb contagotes i censurades, més endavant van començar a arribar sense que la tisora hi hagués passat. Fins i tot, d'algunes pel·lícules que es feien en territori espanyol, se'n feia una versió "light" per Espanya, i una altra de "normal" per aquells paisos on no hoi havia censura.
Quan va aparèixer el vídeo van començar a proliferar els videoclubs, tot i que les pel·lícules apareixien allà gairebé un any o més, després d'haver-se estrenat als cinemes.
Però l'era digital, en que ja estem del tot immersos, i que ja ho domina gairebé tot, ens possibilita veure aquestes estrreenes còmodament des del sofà de casa nostra. Això si, des de la petita pantalla de l'smart TV o de l'ordinador. I, a més, subscrivint-nos a unes platadformes que ens cobren per tal de veure les esmentades cintes, i algunes de les proiduccions ténen, per així dir-ho, un "preu especial".
El més vinent es celebra el prestigiós frestival de cinema de Cannes, on l'any passat van competir pel·lícules d'aquestes plataformes, unes cintes que només podien ser vistes a través de suscripció a la plataforma. Però enguany el Festival ha canviat la notmativa, obligant la plataforma a projectar, al menys als cinemes francesos, les cintes que porti a concurs. I quina ha estat la resposta de la plataforma?. Doncs que amb aquesta normativa no parricipen si Cannes no es "modernitza".
Estem veient com, mercès a aqusts sistemes digitals, estàn tancant l'un darrere l'altre, els cimnemes. Palamós, com a exemple, ha pasasat de tenir dues multi sales a no tenir-ne cap.
Si "modernitzar-se" significa eliminar els cinemes, la veritat és que aquestes plataformes són del tot absurdes, doncs què faran els cinèfils que no disposin d'ordinador o que no vulguin "aconductar-se" a tals plataformes?.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada