Sembla ser que, quan en 1848, el primer tren d'Espanya va unir la capital catalana amb la del Maresme, els qui feien transportr amb carros van posar el crit al cel, queixant-se de que el tren els faria minvar la feina i, en conseqüència, els ingrtessos.
Però el tren es va anar obrint camins i evolucionant fins arribar als nostrtes dies,en que poodem anar amb els nous trens d'alta velocitat fins a Paris o Madrid en poques hores, quan abans calia un dia o més per assolir aquestes destinacions.
Des dels anys 90 del passat segle XX que exisateix a Espanya tren d'alta velocitat, la primera de quines linies va unir la capital espanyola amb Sevilla, ja que va servir per atraure visitants a l'Exposició Universal que la capital andalusa organitzava l'any 1992, al mateix temps que Barcelona va organitzar els Jocs Olímpics.
Ara la xarxa s'ha ampliat i ja arriba a Girona, des d'on es pot anar a Madrid i, mercès a acords amb el TGV francès, fins a Paris en poques hores.
No fa gaires dies, i venent-lo com un tren d'alta velocitat "low cost", el Ministre de Foment presentava a Barcelona un nou projecte de tren que, en breu, unira les estacions d'El Prat de Llobregat i Madrid,suposadament la macroestació, anomenada; Puerta de Atotxa.
El més sorprenent del tren, a més del fet que sera de baix cost, és el color que tindra, que no sera blanc, com els AVE, si no rosa o fúcsia. Però no acaba tot aqui, si no que, com si es tractés d'una mena de burla , el tren s'anmnenara...EVA
A la vista del fet, un no sap si prendre's el nom a broma o, senzillament, pensar que, amb el nom del nou transport, s'homenatja les dones, tot feminitzant-li el nom...Hi haura , segurament, opinions per a tots els gustos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada