La influència dels actuals mitjans de comunicació es fa palesa enj molts aspectes de la nostra vida; des dels productes que ens anuncien per que que els comprem, fins el partit que hem de votar quan hi ha Eleccions, malgrat que ells no pensin exactament com nosaltres ho fem.
Si bé abans hi havia la ràdio i un o dos canals de televisió, avui són molts els que podem veure mercès a la TDT encara que, qui estiguui endollat a una plataforma de pagament, pot veure emultitud de canals, no només d'Espanya, si no de fora del pais, molts d'ells, fprça influents arreu del Món.
A pocs dies per acabar el ja passat any 2015, saltava la polèmica a les xarxes socials arran d'una petita pifia ortogràfica, comesa per un dels canals privats de televisió, pertanyent a un dels dos grups mediàtics més importants de l'actualitat.
Resulta que el canal, en un dels seus programes de divulgació, va incloure la paraula; "segobianos" en lloc de "segovianos", que és tal i com s'ha d'escriure. Això va encendre tiotes les alarmes, no només a nivell dels habitants d'aquella Provínccia castellano-lleonesa, si no també de tots els qui, d'alguna manera, aprecien el bon "savoir faire" ortogràfic.
Certament que les llengües han experimentat, i experimenten al llarg de la seva vida, un anomenat; "efecte plastilina", tal i com un llibre, de títol; "Palabras moribundas", s'encarrega de demostrar-nos.
I, amb aquesta premisa, segurament que, en anys vinents, les llengües que avui coneixem i parlem hauran canviat, com ja ens demostra el fet que, a nivell de xarxes socials, ja no són el que se'ns va ensenyar a l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada