L'actual context de crisi que, segons alguns afirmen, sembla anar quedant enrere, ha portat el fet que alguns autors hagin recorregut a l'anomenat "micromecenatge" per tal de poder treure els seus treballs al carrer. Tal opció s'ha donat en casos de llibres, així com discos i pel·lícules que, mercès a les petites aportacions fetes per particulars, a través de societats dedicades a aquesta tasca, han pogut tirar endavant.
El 8 de Gener passat, però, ens sorprenia la notícia de que un programa-debat, que és el "programa estrella" d'un dels canals de TDT més a la dreta; Intereconomia, programa que, per a més senyes, dúu com a títol: "El Gato al agua", ha decidit "passar la gorra" tot inserint un faldó amb un número de compte bancari on, segons sembla, els espectadors poden fer aportacions "caritatives" per que el programa tiri endavant.
Les televisions privades viuen exclusivament de la publicitat, llevat d'aquelles que són "de peatge" o de "!pay per view", com es diu en anglès, per quina recepció cal, a banda de tenit uns equips descodificadors específics, pagar una quota mensual que permet veure la "programació bàsica", i suplements per veure d'altres continguts més específics.
I és que, posats a buscar coses curioses, el fet de demanasr als espectadors que sufraguin a través de remeses econòmiques a un compte bancari, un programa de televisió, ja no només ratlla la curiositat, si no que va molt més enllà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada