dimecres, 18 de març del 2026

I PER ACABAR D'ADOBAR-HO...VENT

 Aquest primer trimestre de 2026, ha estat, meteorològicament parlant, molt mogut. En aquest sentit, hem tingut pluja, neu, i, fins i tot, temporlas que han fet mal, sobre tot a les platges, algunes de les quals s'han quedat gairebé sense sorra, mentre que d'altres apareixien materialment cobertes de tota mena de brossa, arrossegada pels rius.

Evidentment que les estacions d'esquí i, sobre tot, els amants dels esports d'hivern, s'han fregat les mans doncs la neu ha estat, certament, molt abundant aquest hivern.

Però el diumenge passat, gairebé tot el territori català va ser, materialment  "escombrat" per una forta ventada que, si bé en algunes Comarques es va avisar la població miyjançant l'ES ALERT, a d'altres, on també hi va tocar el vent, ni tan sols es va donar aquest avis.

El pijor de la ventada va ser la quantitat de branques dels arbres que es van trencar. I, fins i tot, en alguns llocs, va arrencar de soca rel arbres de grans dimensions.

I és que, segons diversos estudis cientgífics, el canvi climàtic que està patint el planeta, ens pot afectar amb fenòmens que mai haviem vist.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada